Zakelijk bestellen

Wilt u een zakelijke bestelling doen? Ook dat kan bij Frank. Zakelijke aankopen kunt u doen op twee manieren: via de website - met betaling vooraf - of via e-mail - met betaling achteraf op factuurbasis.

Vooraf betalen via de website

Bestellen via de website is gemakkelijk en snel. In het online bestelproces geeft gewoon u aan dat u een zakelijke klant bent en geeft u de gevraagde gegevens op, zoals factuuradres, afleveradres en btw-nummer. Zodra uw betaling bij ons binnen is, krijgt u van ons een digitale factuur met daarop alle informatie die u nodig heeft voor uw administratie, zoals btw-bedrag, uw factuurgegevens en onze gegevens.

Bent u een buitenlandse zakelijke klant? Ook dan kunt u bij ons bestellen. U heeft dat wel een geldig btw-nummer nodig, dat u invoert tijdens het bestelproces. Ons systeem zal dan automatisch de btw in mindering brengen.

Let op! Wij kunnen helaas niet achteraf de btw op de factuur in mindering brengen. U dient dus direct bij het online bestellen een geldig btw-nummer op te geven.

Achteraf betalen via e-mail

Voor Nederlandse zakelijke klanten is levering op factuurbasis mogelijk boven de €100,-. Boven de €250,- wordt er van u een aanbetaling van 50% gevraagd. Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen. Voor levering op factuurbasis hebben wij een KvK-uittreksel nodig dat niet ouder is dan 3 maanden. Indien er probleemloze facturatie is geweest is het ter beoordeling van onze binnendienst of er bij een vervolgbestelling wederom gevraagd wordt om een 50% aanbetaling.

Bent u een Belgische zakelijke partij? Helaas werken we dan alleen met een voorafbetaling. Voor Belgische en Nederlandse overheden en scholen wordt er vaak een uitzondering gemaakt op deze regel en is een facturatie achteraf ter beoordeling van onze binnendienst. Wij controleren in ieder geval, maar niet uitsluitend, of uw organisatie langer dan vijf jaar is ingeschreven bij de KvK en of de laatste jaarrekening al is gedeponeerd. Ook controleren wij op overige publieke informatie vóór akkoord van facturatie achteraf.

Wij behouden ons het recht voor om uw verzoek zonder opgaaf van reden af te keuren of aan te passen.

Wilt u gebruik maken van facturatie achteraf, of wilt u om wat voor reden dan ook niet via onze website bestellen? Stuurt u dan een e-mail naar info@frank.nl met daarin een duidelijke omschrijving van uw bestelling. Zet u in de mail verder de volgende informatie:

  • Tenaamstelling
  • Contactpersoon + telefoonnummer
  • Eventueel referentienummer
  • Factuuradres (evt. Belgisch btw-nummer)
  • Afleveradres
  • Besteloverzicht, inclusief productnummers en onze actuele verkoopprijzen, zoals die vermeld staan op onze website. Dit om onduidelijkheden te voorkomen.
  • Bevestiging dat u bekend bent met en akkoord gaat met onze algemene voorwaarden
  • Uittreksel van de KvK jonger dan 3 maanden
  • Eventuele opmerkingen

U ontvangt een bestellingsbevestiging evenals een verzendbevestiging wanneer uw bestelling wordt ingevoerd.